Stres i jego długotrwałe oddziaływanie na organizm człowieka to największa zmora dzisiejszych czasów. Jego skutki dla zdrowia są ogromne. Na szczęście są sposoby, aby z nim walczyć. Jednym z nich są smaczne soki z wyciskarki.

O stresie słów kilka

Wszyscy wiemy, że stres jest zgubny dla naszego zdrowia. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że pozostawanie w stanie długotrwałego napięcia może wywoływać tak poważne schorzenia, jak cukrzyca, zapalenie stawów, choroby układu krążenia czy syndrom złamanego serca. Może być on także przyczyną zaostrzenia objawów wielu chorób z autoagresji, m.in. Hashimoto czy Gravesa-Basedowa. Przede wszystkim należy jednak pamiętać, że stres osłabia układ odpornościowy sprawiając, że jesteśmy bardziej podatni na choroby, w tym również na nowotwory.

Jak rozpoznać pierwsze objawy stresu?

Stresu i jego negatywnego wpływu na zdrowie nie można lekceważyć. Im dłużej będziemy narażeni na jego działanie, tym trudniej przebiegać będzie leczenie. Jak rozpoznać negatywne działanie stresu? Nie jest to łatwe, ponieważ u każdego mogą przebiegać nieco inaczej. Do najczęściej występujących należą:

  • problemy żołądkowe,
  • brak apetytu lub napady głodu,
  • bezsenność,
  • trudności w koncentracji,
  • pogorszenie pamięci,
  • rozdrażnienie,
  • apatia i ospałość,
  • pogorszenie nastroju,
  • nieustanne zmęczenie,
  • poczucie naprzemiennego gorąca i zimna.

Jak zapobiegać skutkom stresu?

Przede wszystkim należy pamiętać, że przed stresem nie uciekniemy. To naturalna reakcja organizmu, która towarzyszy nam nie tylko w trudnych i wymagających momentach, ale również w tych pozytywnych – stres to nieodłączny element ekscytacji. Możemy jednak ograniczać jego zgubny wpływ na nasze zdrowie. Do najważniejszych sposobów na zapewnienie sobie wysokiej jakości życia, mimo stresu, należą:

  • regularna aktywność fizyczna,
  • wysoka jakość snu,
  • relaks w formie hobby lub innej „odskoczni”,
  • ograniczanie siedzącego trybu życia,
  • zdrowa dieta.

Soki z wyciskarki na stres

A skoro mowa o zdrowej diecie, warto włączyć do niej codzienny rytuał picia świeżych soków z wyciskarki. Jeśli czujesz, że stres powoli zaczyna dawać Ci się we znaki albo chcesz działać profilaktycznie, wykorzystaj jeden z naszych sprawdzonych przepisów!

sok na stres

Sok z marchewki, korzenia selera i buraka

  • 4 duże marchewki z obciętymi końcówkami, pokrojone na kawałki
  • 1 korzeń selera obrany i pokrojony na kawałki
  • 2 małe buraki pokrojone na kawałki

Składniki wkładaj do wyciskarki na zmianę. Po wyciśnięciu dokładnie wymieszaj napój i pij od razu po przyrządzeniu.

Sok zawiera witaminę B6, C oraz K, beta-karoten, biotynę i kwas foliowy, a także wapń, chrom, żelazo, magnez, mangan, fosfor, potas oraz sód. Taka mieszanka doskonale poprawia nastrój, obniża ciśnienie krwi i pomaga chronić organizm przed tzw. stresem oksydacyjnym.

sok na stres sokoterapia

Sok z truskawki, banana i mięty z kruszonym lodem

  • kostki lodu uzyskane z 300 ml czystej wody
  • 15 odszypułkowanych truskawek
  • 2 dojrzałe banany obrane ze skórki
  • garść świeżych liści mięty

Najpierw rozkrusz lód w blenderze, następnie dodaj owoce, a na końcu miętę. Miksuj do uzyskania gładkiej konsystencji. Wypij zaraz po przygotowaniu.

Ten napój świetnie relaksuje i koi nerwy, poprawiając trawienie i zaspokajając wzmożone zapotrzebowanie na witaminę C. Zawiera witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B5, B6) oraz witaminę C i K, beta-karoten, kwas foliowy, wapń, chrom, miedź, jod, żelazo, magnez, mangan, potas, selen, sód, cynk, a także bioflawonoidy i ułatwiający zasypianie tryptofan.