Domowe musy, przeciery i papki dla dzieci to najzdrowsza alternatywa dla gotowych dań, dostępnych w sklepie. Dlaczego? Ponieważ ich skład jest w 100% naturalny. Zalety wyciskarki wolnoobrotowej pokochają także starsze dzieci.

Musy i papki dla maluchów

Zaletą wyciskarki wolnoobrotowej jest funkcja przygotowywania papek z surowych lub ugotowanych warzyw i owoców. Wystarczy założyć sitko z oczkami o większych otworach i przygotować mus o ulubionym smaku. To także świetny sposób na oswajanie maluszka z nowymi smakami i rozszerzanie jego codziennego menu.

jedzenie dla dzieci z wyciskarki

Pierwsze dania warto przyrządzać z jednego składnika. Mus z jabłek, marchwi lub groszku dostarczą maluszkowi cennych witamin i minerałów oraz przyzwyczają do smaku warzyw i owoców. Mogą być podawane jako deser lub obiadek. Inne składniki, które doskonale się sprawdzą przy pierwszych stałych posiłkach, to banan, gruszka, brzoskwinia, dynia, pietruszka, brokuły. Z czasem warto łączyć składniki i przygotowywać desery dwusmakowe, np. groszek z marchewką czy gruszkę z jabłkiem.

Przeczytaj również: Jogurtowy smoothie z owoców leśnych i jabłek – bogactwo wapnia

Posiłki dla dzieci – zasady

Przygotowując dania dla maluchów, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach, dzięki którym podawane musy będą jeszcze bardziej wartościowe. Oto najważniejsze z nich:

  • Warzywa i owoce powinny pochodzić z ekologicznych upraw. Rośliny z ogródka lub od sprawdzonego producenta to największe bezpieczeństwo dla zdrowia maluszka i pewność, że produkty nie są opryskane chemikaliami.
  • Warzywa i owoce muszą być także świeże i dojrzałe, ale nie przejrzałe. Nie powinny być także poobijane. Zimą najlepiej sięgać po mrożonki.
  • Produkty gotujemy na parze, nie w wodzie, by zachować jak najwięcej wartości odżywczych.
  • Do krojenia należy używać noża ceramicznego, który nie powoduje utraty witamin i minerałów.
  • Unikamy cukru, soli i innych przypraw. Jeśli chcemy wzbogacić warzywne danie, lepiej dodać do wyciskarki liście świeżej pietruszki lub inne zioła.
  • Musy i papki należy spożyć od razu po przyrządzeniu. Jeśli jest go zbyt dużo, można zamrozić porcję i spożyć ją maksymalnie w ciągu miesiąca.

 

wyciskarka wolnoobrotowa 4swiss

Smakołyki z wyciskarki dla starszych dzieci

Dziecko, które od najmłodszych lat je nieprzetworzone warzywa i owoce, w starszym wieku sięga po nie chętniej. Jeśli mimo to Twoją pociechę dotknął kryzys ze spożywaniem warzyw do obiadu, świeże soki z wyciskarki mogą być doskonałym sposobem na ich ponowne wprowadzenie do diety. Jeśli dziecko jest wystarczająco duże, może brać udział w ich przyrządzaniu, a także obmyślać własne przepisy. Sok nie wystarcza? Przyrządźcie inne smakołyki bez dodatku cukru.

Przeczytaj również: Mus z jabłek – dobry wybór dla niemowląt

posiłki dla dzieci

W wyciskarce wolnoobrotowej przygotujesz:

  • lody owocowe na bazie jogurtu,
  • sorbety owocowe,
  • pożywne mleko z orzechów,
  • sok przecierowy smoothie,
  • owocowy mus.

Oprócz tego, jeśli umyjesz dokładnie warzywa i owoce przed wyciskaniem oraz pozbawisz je pestek, możesz wykorzystać je ponownie – do przygotowania wyjątkowych wypieków. Po prostu dodaj warzywną lub owocową pulpę do ciasta zamiast mąki. Najlepiej sprawdzi się pulpa z marchewek, jabłek, truskawek, bananów, kiwi, selera, buraka. Nie musisz przygotowywać soku o jednym składniku – łączenie warzyw i owoców sprawi, że wypieki będą ciekawsze i bogatsze w smaku.

Dlaczego warto korzystać z wyciskarki?

Świeże musy, soki czy domowe lody mają wiele zalet. Przede wszystkim stanowią podstawę diety bogatej w doskonale przyswajane składniki odżywcze. Nie musisz ponadto sprawdzać składu etykiety i weryfikować poszczególnych oznaczeń – to Ty decydujesz, co znajdzie się w posiłku Twojej pociechy.

posiłki dla malucha

Przygotowane w wyciskarce dania i przekąski to także najlepszy sposób na wzbogacenie diety malucha i starszego dziecka. Różnorodność jaką oferuje wyciskarka pozwala na urozmaicanie deserów, smaków, soków, których skład można dodatkowo dobierać w zależności od potrzeb czy pory roku. Dla wzmocnienia odporności jesienią warto sięgać po imbir, owoce cytrusowe czy natkę pietruszki. Gruszki najlepiej sprawdzą się w przypadku problemów z trawieniem, a winogrona poprawią pamięć i koncentrację.

Wszystko w naturalnej, zdrowej postaci w 100% z warzyw i owoców.

 

wyciskarka wolnoobrotowa 4swiss